Buscar

Páginas

taaruf...=)

My photo
i luv to write although i not a gud writer...juz to share something dat i can share...this is da place to me to think n make me become a better person...

(@_@)

COUNTDOWN DATE WITH "SWEETHEART"

Bismillah hirrahman nirrahim,
Assalamualaikum WBT....

fuhhhhh, lamanya membeku kan diri dari update di belog kesayangan ni...
"setting" untuk update pun dah berubah...lagi memudahkan padaku...=)

sebenarnya jelas sekarang banyak komitment menuntut seribu satu pengorbaan dari setia di depan belog dan fb sahaja...
jika ada masa kelapangan pun mugkin ada baik membina ukwah di alam realiti...
meraikan dan menghargai sahabat-sahabat yang setia dan banyak menyokong diri, tambahan mereka yang bukan di alam "hyperaktif" di kampus seperti ku....
apatah lagi mereka yang setia mengingati diri di UiTM Shah Alam, terima kasih sahabat...
memcuri masa membina UKWAH itu sangat indah...
teringat kalimah indah idola yang aku kagumi Ustazah Fatimah Syarha:
"aku cintakan sahabatku kerana ALLAH" -- terasa NIKMAT sendi-sendi UKWAH kerana ALLAH, ALLHAMDULLILAH....

oleh kerana salah satu sebab kewujdkan belog ini adalah untuk mencorak memori sepanjang pembelajaran di kampus, nahhh.... di sini aku pinjam sedikti masa untuk upload "perancangan" dan "semangat" pada minggu-minggu final yang bakal menjelang...biarlah "bingkisan" ini berbicara sediri, moga aku boleh "tersenyum" di saat menyingkap entry "lama" di belog ini suatu ketika nanti...





p/s : "ini tanda usaha aku pada suatu ketika dahulu" moga monolog ini bergema di saat mengubat rindu mengintai suka duka perjuangan sebagai mahasiswi pada masa akan datang....insyaALLAH ~ ~ ~ 

smile


Lihat wajah kita kalau payah senyum cuba banyakkan senyum. Dari wajah terbayang hati didalam. Lagi kurang senyum lagi senang menjadi sombong. Cuba lihat siapa lebih senyum cleaner atau pegawai tinggi...
Prof Dr Muhaya

S.M.I.L.E

p/s : maybe a lot thing make I forget to smile, but may I will remember there are something still exist that I need to smile and luv to smile....(^___^)

believe ---->>> SMILE MAKE YOUR MORE STRONGER...!!! fighting ~ ~ ~

believe....=)


Believe

everything

will be okey

and it will be


and...


let SMILE =)


Fighting…!!!


p/s : Rindu yang tak pernah padam....~ ~ ~


Today, 1st February 2012…

8 days left, nothing change…

still in same atmosphere…

count day by day…

waiting what going on in future…????

p/s : getting call from two “mak long” today…a litter big, it make me smile, give me sprite…seriously, it let me know that I’m not alone…!!! There have someone really love me and take care of me and others… may I always remember their LOVE for ever and ever….

If I have chance one day, really want bring them to TANAH SUCI MEKKAH one day…~ ~ ~

Rezeki ALLAH siapa tahu, moga AKU tidak LUPA…!!!



walau ia pernah dijangka dek akal,
namun tak seperti apa yang benar-benar berlaku ini...=(

sakit..!!! perit...!!! pedihhh...!!!
ibarat pahlawan baru pulang dari peperangan
yang panjang ,
tepaksa bertahan untuk satu
peperangan yang lebih dasyat...!!!!

sangat meyeksakan jiwa sebenarnya...
tak LEPAS dari memikirkanya...
walau hati sememangnya mahu memberontak,
akal meronta-ronta mahu melarikan diri....

IMAN itu masih ada...
CINTA itu masih wujud...
KASIH itu tidak boleh dipertikaikan....

mereka AMANAH ku...
walaupun aku tidak sebaik dan selayaknya...
sungguhpun aku masih mentah dan muda...
namun aku yakin
aku lebih mengerti...
aku lebih memahaminya...

KASIH aku pada mereka tak akan putus....
sejauh mana aku lari, setinggi mana aku terbang
setiap detik, setiap saat pasti terasa
yang aku bukannya
BERDIRI SENDIRI...

darah yang mengalir dalam setiap urat nadiku
sama dengan JIWA-JIWA yang
menjadi AMANAH ku itu...
walau sejahat mana...
walau seburuk mana...
KASIH aku tak pernah putus...

tak guna aku MELARIKAN DIRI
berseorangan dan
meninggalkan AMANAH ku...
bersahabarlah wahai KASIH-KASIHKU...
moga jalan aku dipermudahkan untuk
memelihara AMANAH ku sebaiknya..
jauh dari kekusutan hati...
jauh dari sengketa...
jauh dari prasangka...

walau tak seberapa...
walau tak sehebat mana...
aku yakin dengan KASIH
kita akan lebih bahagia...
ya...
pengajaran yang bererti untuk
hidup aku di masa hadapan...
WANG bukan segala...
dengan WANG manusia terleka, terlalai...
dengan WANG manusia menjadi hamba
mengikut telunjuk dan terikat seperti lembu...

kadangkala nafsu itu menjerat manusia...
bila takbur, riak , angkuh dan
ungkit-mengunkit menjadi satu
RESEPI...
hasilnya hanya parah di hati...
sesungguhnya cubit peha kiri,
peha kanan akan terasa jua...
natijahnya...
hilang rasa sayang...
terlucut rasa hormat...
timbul satu KEKECEWAAN...

ya ALLAH...
jauhkan aku dari persaan ini...
bersangka baik la wahai diri...
bersabarlah...
ya...bersabarlah...
pasti ada hikmah..
pasti ada ganjaran...
teruskan BERSABAR!!!
andai ini satu lagi
dugaanMU ya ALLAH...
aku REDHA...
ALLAH hanya menguji hambaNYA yang
MAMPU...
ALLAH sayang AKU...!!!
ALLAH tak nak aku LEKA dan LALAI...~ ~ ~

hanya tinggal hampir setahun
perjalanan aku sebagai MAHASISWI...
moga aku TABAH menghabiskannya...
kerana aku yakin keadaan tak mugkin sama
seperti dulu...
andai, aku ditakdirkan tersungkur untuk
menggalas AMANAH ini, aku mohon agar
Kau REDHALAH hatiku ya ALLAH...

sukar dicoret apa yang dirasa di
kala ini...
hanya pada Yang MAHA ESA aku berserah...
yap...kadang-kadang PEDIH juga tiada teman
berbicara..bila berjauhan, sukar
meluahkan kata, payah memulakan bicara...
PASRAH lah wahai hati...
mugkin tak semua perlu diungkapkan,
kerana pasti ia lebih baik menjadi RAHSIA...
Namun, ada SATU perkara...
JANGAN sesekali diri ini LUPA...
hanya SATU...
aku WAJIB menyakininya...
aku HARUS sedar...
bahawa

ALLAH ITU ADA UNTUK SETIAP HAMBANYA...!!!


p/s : ingat, ia benar-benar pengajaran buat aku sendiri...perlu tutup hati untuk bersuka-suki, perlu bangkit untuk amanah ini...lupa kan seketika kisah-kisah remaja, kisah kawin, kisah remeh-temeh, kisah cinta-cintun...yahhh, "maybe diz is my WAKE UP ALARM" utk lebih realistik, utk lebih bertanggunjawab....

matlamat aku sudah jelas di depan mata....walau perit, itu hakikatnya...andai, kerana AMANAH ini aku tak akan berjumpa lelaki yang betul memahami, mungkin aku perlu REDHA...yahhhh, aku perlu bersedia untuk sebarang kemugkinan berangkali...bukan itu misi dan matlamat utama aku...

sesungguhnya aku lebih puas andai KASIH-KASIH ku berjaya dan bahagia...semuanya!!!! mereka perlu berjaya, dunia dan akhirat...moga perjalananmu dipermudahkan wahai KASIH-KASIH ku...ALLAH megira setiap keperitan dan bebanan jiwa kalian...jangan mereka mudah terpengaruh dengan anasir negatif ya ALLAH, lindungilah KASIH-KASIH ku setiap masa, detik dan ketika ya ALLAH....


hati sangat pedih dan sakit...
ahhhhh..... dubk..dubk..dubk...
tumbuk2 dada, urut2 dada....
be strong, AKU BOLEH...AKU MAMPU...
fighting ~ ~ ~


down-to-earth...!!!

wake up call...!!!


p/s : never expect thing to happen...struggler and make them happen...!!!

fully commitment and focus for the last paper - the most challenging one -->
MEDICAL TERMINOLOGY...
attend on 20 January 2012 at 8.30am-11.30am...

still have time...never give up, juz need more "RASIONAL"...

song of my life