Buscar

Páginas

taaruf...=)

My photo
i luv to write although i not a gud writer...juz to share something dat i can share...this is da place to me to think n make me become a better person...

(@_@)

Powered By Blogger

sick bay ~ ~ ~

hari ke-4 MDS sesi 2011...aku bertugas di "sick bay"...pagi masih muda, adik-adik yang sakit kebanyakan dibawa ke Pusat Kesihatan (PK) dahulu sebelum ke sini...maybe tengah hari nanti penuh la "sick bay" ni...

sangat banyak kerenah n cam2 penyakit budak2 zaman sekarang...semua nya kerana satu je..."HOMESICK"...kesian, pengalaman jadi biro medik ni sangat mencabar kesabaran rupanya...bila pikir-pikir balik walau penat, tapi jauh di lubuk hati sangat-sangat bersyukur kerana di beri kesempatan untuk berada di sini sekarang...pengalaman yang aku dapat tu, sangat-sangat tak tenilai...

kenapa la ayat aku ni skema sangat tetiba...hihihihihi, al-maklumlah jadi biro medik ni kena lemah lembut n baik je kan...tapi pe pun, kami sangat2 kena tegas dengan adik-adik ni....kalau alasan sakit coz tak selera makan memang nak kena "hampuk" je, tapi bawa-bawa la bersabar...layanzzz je, tanya elok-elok kenapa dan mengapa...merasai kerja nurse n doc yang akan "on call" pada bila-bila masa buat aku lebih faham tugas mereka...nyawa lebih penting!!

tengah makan, ada orang panggil coz budak pengsan tu perkara normal, duk mandi ada orang menjerit kata budak terseliuh dalam bilik air tu dah tak jadi hal, tapi baru je nak lelap mata ada orang callz kata budak pening tetiba aku rasa nak mengamuk...bukan apa, ramai yang tak dapat membezakan "urgent vs emergncy".....kesian ngan member-member aku...memang lintang-pukang n kelam-kabut...berlari ke sana ke mari...adeh, aku pun rasa nak demam balik...~ ~ ~

p/s : sampai tak daya nak makan coz penat sangat...tapi, pe pun kerana team yang kuat aku sanggup bertahan lagi...sangat sayang team medik sekarang, walau ada je masalah...Alhamdulillah, kami MAMPU lagi untuk UiTM...!!!!

tetiba aku nak "homesick" jugak....~ ~ ~

4 kaki-kaki kepoh yang best:

MissyNursy ♥

oh..dpt biro perubatan eh? raz pun biro yg same lg kan? best la de senior!! hehe..dulu aida ngan iqmal pernah satu biro mase MDS kt shah alam dulu..naik ambulance mmg bnyak kali la sbb kes urgent sumenye..btw, bessstt kannn walaupun kene layan prngai org2 sakit ni..!!hehe..

IN-faz

yap....sekali ngan raz la ni...hahahaha, cam2 kerenah ooo...hihihihi, aida nursing lg xperd kan...by da way, really enjoy in medik team...cam da jatuh ati ngan biro ni pun da...

x best tau, aida xde...syg tul dak2 nursing practical kan...

MissyNursy ♥

ala..mane la expert sgt aida ni..hehe..

ala faz..jgn la ckp cm2!! terkilan tau xdpt join..ye la..ex mpp pun join..msti lg besstt kn..huhu..

IN-faz

xpe la...next time aida join tauuu...miz mds kte dlu...hahhaha, yap..iqmal n harry pun turun pdg...enjoy gak la...tp ramai sgt...kte dlu cikit, kejap je rapat...ni knl gitu2 je la...rapat ngan team n biro sdri je la...

song of my life