Buscar

Páginas

taaruf...=)

My photo
i luv to write although i not a gud writer...juz to share something dat i can share...this is da place to me to think n make me become a better person...

(@_@)

Powered By Blogger

destinasi ~ ~ ~


hari ini tiada apa yang istimewa pun...
juz tetiba da cita-cita lak kan...
angan-angan besar dari seorang yang kerdil...
hahahaha, tetiba lak kan...
actually, ni impak borak ngan abah la ni sepanjang perjalanan balik
penang > keeybee aritu...
sambil duk borak2, saje tanya pendapat abah...
manakah pilihan terbaik...???
sambung master atau kerja after grad!!!

abah kata :
" angah kerjalah dulu, nanti kalau terus sambung takut rasa bosan n lama study tu..."

gluppppp!!!!
seriously, aku tak tahu kenapa aku tak minat untuk kerja...
rasa nak belajar je sepanjang masa....
hihihihihi, tapi tak mugkin kan ~ ~ ~ ~

mmm...
semalam bosan2..sambil tunggu mood nak study...
duk la mengodek-godek
peluang-peluang pekerjaan kat sana sini....
guess what...????
benda ni dah lama aku minat,
tapi bila semakin lama diusha-usha
semakin menarik lak kerjaya sebagai PTD....

tapi kan, tak ke kerja dia sibuk bagai...
of course la one day aku akan jadi bini n mak orang kan...
mampu ke aku nak bagi masa n tanggunjawab nanti???
dulu, pernah gak usha kazen yang jadi PTD ni...
yap, dari gaya dy citer tu memang best kot..
tapi tu la...mostly yang aku kenal jadi PTD ni
semua laki....mmm, nak gak dengar pengalaman PTD
perempuan kan.....!!!
apakah, bagaimanakah, kenapakah mereka
sangat yakin untuk menjadi seorang PTD????
terutamanya dari segi masa n cabaran kerja...
kalau betul-betul nak join PTD jiwa memang perlu kental beb,
iman pun perlu kuat kot....~ ~ ~

hahahahaha...berangan je lebih...
bukan senang kot nak naik jadi PTD ni...
banyak betul saringan dia...
siap kena wak diploma PTD tuu, belajar lagi kan...
hakkk, menarik sangatttt...lagipun bukan jenis
belajar biasa-biasa pun...pembelajaran yang sangat lain lohhh...

huhuhuhuhu, di samping tu
yang paling penting english n malay ko pun kena superb tahap otai...
kalau ada penguasaan bahasa asing yang lain lagi terbaikkk la...
paling aku nak tengok n rasai maybe sesi perbahasan n
public speaking yang perlu setiap calon tempuhi...
wow, interesting kan...
hahahahaha, bila bersama pakar-pakar yang tak
kurang hebat berdebat dan besuara, lagi la xcited terlebih kan...
hihihihihi, jangan tetiba aku terpegun lantas membisu sudah...hahahaha....

okey...sambil-sambil tu
ada gak tertengok offer pasal TPM UiTM...
wah, sangat best...
tapi aku tak faham sangat pengambilan
sebagai TPM ni...
yang aku faham kita "wajib"
sambung master untuk ditauliahkan sebagai TPM...
cuma yang menjadi tanda tanya adakah after master
kita akan kerja atau kita akan kerja sambil belajar...
mmm, sangat musykil di situ???
okeysssss!!!! lepas ni kena usha2 la kan...
jadi ramah ngan lect2 TPM nanti...

dari sumber yang aku dapat, interview dy
pun sangat menarik...
setiap calon dikehendaki menyediakan satu
"mock teaching"...
yang menjadi cabarannya adalah,
"fluent" english kite kena superb tahap gaban
time sesi "mock teaching" tu...
dan apa yang lebih mencabar,
calon-calon juga perlu memastikan
peyampaian mereka perlulah jelas dan difahami...
menarik bukan...!!!
huhuhuhu, cam seronak je....

mungkin TPM ni
leh jadi piriority and guideline
untuk aku berpaut...
at list bila ada cita-cita kita akan rasa
lebih bersemangat untuk berusaha mengapai apa yang diidamkan...
tambahan pula dari pembacaan aku,
untuk jadi seorang TPM memerlukan
qualification yang agak tinggi...
dan calon-calon yang berkelayakan akan
dihantar menyambung pembelajaran ke luar negara...
it sound sooooo gooooddd!!!!...dat my dream!!!
teringin sangat rasa pengalaman belajar kat negara orang...
so, semoga aku semakin gigih untuk mengumpulkan CGPA terbaik
time degree ni...insyaALLAH...^^

okeysss....!!! dah nampak arah di situ...
terhijab sedikit destinasi yang ingin dituju...
yang tinggal bagaimana nak
atur langakh je...
nak atau tak nak...
itu diri sendiri yang jawab...
apa pun yang aku buat, nak tak nak
aku akan tanggung...!!!

YA ALLAH
semoga engkau permudahkan setiap langkah ku...
semoga setiap apa yang aku lakukan akan dikira ibadah untukku...
hanya padaMU aku bersujud dan berserah...
moga iman ku kuat dan langkah ku utuh
menempuh dugaan dan ketentuanMU....

p/s : PTD (Pegawai Tadbir Diplomatik) n TPM (Tenaga Pensyarah Muda)

tetiba, terfikir...apakah kerja yang banyak masanya di rumah???? mmm, hahahahaha...entah la, suara hati aku kata last-last confirm aku bukak business sendiri...buat catering makanan atau butik jahit baju atau kedai buku atau kedai gambar...hak, cun gak kan...perghhhh, angan ~ ~ ~ ~

hihihihihi, tahan ke aku kerja ngan orang ya???...elok gak bukak business, kamulah boss kamulah kuli...masa ngan family pun banyak..cuma jangan lalai n tamak je...lagipun sembilan per sepuluh pintu rezeki adalah dari bidang perniagaan...^^

uishhhh, mana satu pilihan hati???? jauh lagi perjalanan rupanya...~ ~ ~ ~
moga aku bisa mengapai destinasi yang dituju dalam redha ILLAHI...amin...(^_^)

4 kaki-kaki kepoh yang best:

Auni Amirah

punya la panjang giler i baca citer u nieee......i nak tanya u...PTD tu amendeR???????????HAHAHAHAHHAHAH
alaaa....kiter wat bisness bersama jer....nak?????u x payah sambung lagi la masterrrr......wat tambah hutang PTPTN jer........nanti hutang bertimbun2....saper nak bayar mek ooiiii....hikhikhik

IN-faz

hakhakhak...dh tulis la citu yunk...
PTD > pegawai tadbir diplomatik....

wahhh, cun gak auni...kalau kt keeybee ak tngk jual la pe pun, laku je...marketing je kna kuat...lokasi lak kena strategik kan...huhuhuhu....

auni.......nape tak leh comment kt beloh auni ni...nk comment gak...^^

IN-faz

beloh = belog

Auni Amirah

dahh...bulih coment doh tuuu..hoh!!cepatt...komen banyok2!!!!!!!!!

song of my life